5 نشانه مهم کمبود آب در بدن

نشانه های مهم کمبود آب در بدننوشیدن آب کافی بیش از آنچه تصور می‌کنیم برای سلامت بدن‌مان مفید می باشد و یکی از مهم ترین واصلی ترین نیاز های بدن نوشیدن آب کافی است. نبودن آب کافی در بدن با علائمی همراه است که نشان‌دهنده این کمبود هستند.

به برخی از این علائم اشاره کرده ایم:‌

1. احساس خستگی:

کارشناسان بر این باورند که نوشیدن آب به اندازه کافی و لازم برای بدن سطح انرژی را افزایش می‌دهد و برای رفع خستگی موثر است.

2. افزایش وزن:

بررسی‌ها نشان می‌دهد نوشیدن آب به کنترل اشتها و پایین نگه داشتن سطح کالری مصرفی کمک می‌کند.

3. آسیب دیدگی مفاصل:

آب با چرب کردن و به اصطلاح روغن کاری کردن مفاصل در تسکین درد این نواحی نقش بسزایی دارد.

4. ضعف سیستم ایمنی:

وجود آب کافی در بدن مانع از ابتلای فرد به مشکلاتی چون سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود.

5. ظاهر نامناسب پوست:

نوشیدن آب کافی مانع از آن می‌شود که پوست به شکل خشک و چروکیده جلوه کند.

تهیه و گردآوری : گروه تغذیه و سلامت پرداد / منبع : ایسنا

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه